sobota 2. července 2016

Pečená zebra - Iva Pekárková


 
Rok vydání: 2015, 1. vydání originálu: 2015
Počet stran: 256
Nakladatelství: Mladá fronta

 

Kniha o tom, co tu všichni ti černoši dělají, jak žijí a jak jim české holky hned všechno uvěří.

Pravdivé příběhy plné reálných situací a opravdových útržků života černých mužů žijících v Čechách.







Pečená zebra mě dostala svým názvem. A tak jsem ji vzala do ruky a přečetla si anotaci. A kvůli anotaci jsem si řekla, že ač mi čeští autoři nejsou příliš blízcí, tak to zkusím.

Asi je to ostuda, ale od Ivy Pekárkové jsem ještě nic nečetla. Až doteď. A jakkoliv je tahle kniha zajímavá, tak asi bude jedna jediná co si od téhle autorky dám. Nicméně tisíc vůní, tisíc chutí.

Ale abych nebyla hned nespravedlivá. Příběhy černých mužů a bílých žen jsou zajímavé. O to zajímavější, že jsou reálné. Iva Pekárková sledovala tyhle smíšené páry mnoho let a proto si mohla dovolit napsat vše velmi pravdivě.
Jednotlivé příběhy se místy potkají a zase jdou svou cestou, takže jste pořád někde, kde to znáte. Postavy jsou vykreslené velmi realisticky, až vystupují před očima. Vše je popsané tak, aby tomu šlo věřit a tak aby jste se občas pousmáli. To všechno je fajn.

ALE..

Ale já jsem se prostě nezačetla tak, abych nechtěla knížku pustit z ruky. Byla jsem ráda že jsem na konci a vím, že už mě autorka  příště nedostane.

Takže asi takhle - pokud máte knihy od Ivy Pekárkové a její styl psaní rádi, tak určitě super. Fajn kniha, super téma, občas k pousmání.
Ale pokud bych si já měla příště vybrat Pekárkovou nebo NEBO - tak si vezmu NEBO.

2 komentáře:

Šárka Fofoňková řekl(a)...

Od autorky jsem četla Levhartici a taky už nemám potřebu vyhledávat další knihy.

Knihyztramvaje řekl(a)...

Ufff už jsem se lekla, že jsem jediná :-)

Něco málo o holce z tramvaje

Vždycky jsem četla ráda, ale až zas poslední dobou na to najdu trochu času cestou do práce a zpět. Prostě nastoupím do tramvaje a zapíchnu nos na půl hodiny do knihy nebo do čtečky.

Někdo dává knihám hvězdičky, někdo čísla - já jim začala dávat barvy. Fakt, zkuste to. Představte si knihu kterou čtete a uvidíte, že je barevná. Pro každého jinak.

Za každou návštěvu jsem ráda, každý komentář mi napoví, co jsem udělala dobře nebo špatně.