neděle 5. června 2016

Dětské encyklopedie Larousse

 

Obě zbožňujeme encyklopedie Larousse. 

 

Nebo já možná víc a Madlenka k tomu byla lehooooounce dotlačena, ale i ona si v nich teď už moc ráda listuje. Jsou přehledné, barevné, zábavné. Jsou strašně fajn.





Myslím si, že by doma nějaká encyklopedie být měla. Pokud máte děti, tak i dětská encyklopedie. Jasně, dneska máme wikipedii a internet jako takový, ale to je dobré tak pro nás. Ne pro naše prťata. 

Celkem dlouho jsme nemohla najít formát, který by se mi zamlouval. nechci abecedně řazená hesla a hledat podle rejstříku. Nechtěla jsem klasiku, chtěla jsem něco zábavnějšího, něco poutavějšího. No než mi došlo co přesně chci a která kniha mi to dá, propásla jsem Madlenčin věk na první řady Larousse, ale jejich následníci mi to bohatě vynahradili.

Z téhle řady máme jen zvířata a mohu je jen doporučit. Tady jsem asi nejvíc ocenila úžasné ilustrace a to, že je vše podané zábavnou formou.


Další dvě jsme nedokoupily a vrhly jsme se na sérii - Řekni mi,..


Zatím vyšlo:
Řekni mi proč
Řekni mi jak
Řekni mi kde to je
Řekni mi co to je
Řekni mi kolik




Máme je všechny. Velká kroužková vazba a pevné tvrdé listy téměř znemožní ohýbání, ušpinění, krčení a matlání knihy.

Díky vyčuhujícím záložkám k oddílům encyklopedie se můžete rychle přesouvat mezi tématy. Samolepkami si můžete označit už přečtené kapitoly, nebo si je můžete použít na cokoliv jiného - to je na Vás.

Asi se nedozvíte odpovědi na všechno, ale to nejdůležitější tam je.  A to, jak je to celé podané, jak tomu Vaše dítě brzy porozumí a ještě se u toho budete všichni bavit. Tak to všechno Vás zcela určitě přesvědčí o tom, že Vám vlastně vůbec nevadí, že tam pár věcí není. Že důležitější je ta zábava, jednoduchost  a srozumitelnost.

No, o ilustracích se rozepisovat nebudu, protože se bojím, že bych sklouzla k ňuňání - a to byste nechtěli :-) Jedním slovem - jsou úžasné.



Takže pokud hledáte hezkou, přehlednou, zábavnou (ano, vím, že se opakuji), vtipnou, krásně ilustrovanou a bytelnou encyklopedii, tak za mě je to jasné - jedině Larousse.


7 komentářů:

Unknown řekl(a)...

Rozhodně souhlasím, že by každý měl mít doma pro děti nějakou tu encyklopedii. Vžďyt za chvilku budou všichni vyhledávat informace pouze na internetu a jakmile dostanou knihu do ruky, nebudou vědět jak v ní hledat.
Za mě palec nahoru :)
bilbovy-knihy.blogspot.cz

Knihyztramvaje řekl(a)...

Děkuji, mmch máš moc hezký blog. Musím ho pořádně prozkoumat. Je tam nějak moc oddělení tak ať mi nic neujde :-) G

Rozešívačka řekl(a)...

Parádní tip, líbí se mi hlavně ty s kroužkovou vazbou. Máme na ně ještě chvíli čas, ale určitě mám v plánu časem něco pořídit. Máš ozkoušené i něco pro menší děti kolem 3 let?

Knihyztramvaje řekl(a)...

Ahoj, pro menší děti mě toho moc nenapadá. Super jsou ty Larousse zvířátka a jinak pro uplná prtata nevim. Ale to se Madlenka moc neptala,.. myslim. Spis sbirala informace- takze jsme mely obrazkove slovniky. Super je treba tenhle http://www.databazeknih.cz/knihy/detsky-obrazkovy-slovnik-158070 . A jinak se obavam ze za me dost prace oddrely ustavy- jesle a skolka :-)

Unknown řekl(a)...

U nás doma je spousta dětských knih, a encyklopedie také. Myslím, že když jsou hezky zpracované tak se dětem moc líbí a pak jim ani nedojde, že se něco učí jen samotným listováním :-)
Přeji ti pěkný den.

Knihyztramvaje řekl(a)...

Marcelo presne tak, je to o zpracovani a to je tady luxusni. Mej se fajn a diky za komentar

Rachel Roo řekl(a)...

tyhle knizky jsou hodne fajn. casto jsem jimi v knihkupectvi listovala, je tam spoustu informaci i pro dospele :-D navic super grafika, zpracovani, jednou je domu urcite poridime.

Něco málo o holce z tramvaje

Vždycky jsem četla ráda, ale až zas poslední dobou na to najdu trochu času cestou do práce a zpět. Prostě nastoupím do tramvaje a zapíchnu nos na půl hodiny do knihy nebo do čtečky.

Někdo dává knihám hvězdičky, někdo čísla - já jim začala dávat barvy. Fakt, zkuste to. Představte si knihu kterou čtete a uvidíte, že je barevná. Pro každého jinak.

Za každou návštěvu jsem ráda, každý komentář mi napoví, co jsem udělala dobře nebo špatně.