pondělí 28. března 2016

Relikvie mrtvých - Ariana Franklin

Přečetla jsem třetí z tetralogie. A musím trochu poopravit to, co jsem napsala u druhé knihy. Totiž to, že je asi jedno v jakém pořadí knihy přečtete. Je pravda, že každá kniha je jeden detektivní příběh. Definitivně ukončený, takže to by asi jedno být mohlo. Ale na druhou stranu, a s ohledem na to, že jsem si Adélii oblíbila, bych ráda řekla, že i její osobní příběh je poutavý a tak by byla škoda si ho neužít komplet a tak jak má být.

První byla zelená, druhá zažloutlá, třetí je šedá. Jako vychladlý popel,.. A takovou jsem i měla u čtení náladu. Jako by mi občas zaskřípal popel mezi zuby,.. brrr.. Asi to znáte, že si Vás knížka už od začátku nějak přivlastní a označí. Ohřeje Vás, nebo rozesmutní, přejede Vám po páteři nepříjemným mrazením, ... Tahle byla cítit popelem.


Tentokrát se v příběhu měly identifikvat kosti, které by v lepším případě byly krále Artuše. Ale tak jednoduché bychom to asi ani nečekali, že.. Neví se čí jsou kosterní ostatky nalezené ve vyhořelém klášteře, ale Adelie na to zase přijde. Jasně že jo. A i když je styl psaní pořád stejný a zhruba jsem věděla jak se věci budou vyvíjet, tak i přesto, nebo právě proto se mi ta kniha četla příjemně.Už mám na stolku u postele čtvrtý a poslední díl. A ráda si ho přečtu, ale až skončí, tak vím, že je asi dobře, že není žádná pátá kniha. Protože tohle bylo tak akorát. Takže snad mě čtvrtý díl nezklame, ale to dám vědět v dubnu.





Lékařka Adélie hledá důkazy o smrti krále Artuše. Píše se dvanácté století a mnichové v anglickém Glastonbury najdou po mohutném požáru v klášteře dvě lidské kostry, o nichž nikdo neměl ani tušení. Jedna je vysoká, mohutná, jako by patřila nějakému válečníkovi, druhá malá a drobná. Existuje domněnka, že právě Glastonbury je oním bájným Avalonem z dávných dob. Mohlo by se tedy jednat ostatky krále Artuše a Guinevere? Když se o objevu doslechne král Jindřich II., požaduje důkazy o Artušově smrti. Nepotřebuje totiž, aby jeho vzpurní velšští poddaní začali věřit a doufat, že jejich jediný pravý a budoucí král se jednoho dne vrátí, aby je znovu mohl vést k vítězné bitvě za svobodu. A tak král Jindřich opět povolává Adélii, aby se pustila do prozkoumání podezřelých koster. Jenomže někdo si nepřeje, aby byly kosterní pozůstatky identifikovány a je připraven kvůli tomu i zabíjet… Román Relikvie smrti je volným pokračováním úspěšných příběhů „vykladačky smrti“ Adélie Aquilarové, lékařky a patoložky ze salernské univerzity medicíny. Na pozadí barvitě vylíčeného života středověké Anglie se odehrává napínavý až detektivní thriller, v němž láska, logika i rodící se věda zápasí s pověrami a barbarstvím tehdejší doby.

Žádné komentáře:

Něco málo o holce z tramvaje

Vždycky jsem četla ráda, ale až zas poslední dobou na to najdu trochu času cestou do práce a zpět. Prostě nastoupím do tramvaje a zapíchnu nos na půl hodiny do knihy nebo do čtečky.

Někdo dává knihám hvězdičky, někdo čísla - já jim začala dávat barvy. Fakt, zkuste to. Představte si knihu kterou čtete a uvidíte, že je barevná. Pro každého jinak.

Za každou návštěvu jsem ráda, každý komentář mi napoví, co jsem udělala dobře nebo špatně.