úterý 23. února 2016

Násobky sedmi - Holly Goldberg Sloan

Měli jste někdy v ruce stříbrnou knihu? Já jo. Teď. Je nenápadná, ale když přečtete první stránku, začne se třpytit. A najednou není šedivá, nezapadne mezi ostatní knížky, začne se blýskat a třpytit a je vyjimečná. Stříbrná.


Malá, geniální a ve svém soukromém světě uzavřená Willow přijde během minuty o všechno. Najednou nemá pevné místo, pevný bod, který by ji držel při životě. A přesto musí žít dál. Tu holku si zamilujete od začátku. Je kouzelná. Je čistá. Je hodná. Není hodná jakože nezlobí, ale tak jak všichni víme, že bychom měli být. Všichni to víme a nikdo z nás se tak nechová. Ne, ani já ne. A přitom by stačilo tak málo a svět by byl tak krásný jako svět s Willow.

Ten smutek z prvních stran se najednou ztrácí v návalu její úžasné schopnosti ukazovat lidem dobro. Asi to nikdy nebudu umět popsat, ale ta kniha se třpytí na každém listě, v každé kapitole, v každé větě.  Krásná kniha, kterou jsem potkala ani nevím jak a za kterou jsem ráda.





Dvanáctiletá Willow je skutečně neobyčejná dívka. Je geniální, uchvacuje ji příroda a dokáže stanovovat téměř lékařské diagnózy. Když se potřebuje uklidnit, pomáhá jí násobilka sedmi. Do jejího života náhle zasáhne tragédie, kterou mladá dívka dokáže překonat za pomoci osamělého a nešikovného školního psychologa, osobitého mexického taxikáře a citlivé vietnamské kamarádky a její rodiny.
Dojemný a vtipný multikulturní příběh pro čtenáře napříč generacemi, který zaručeně změní váš pohled na svět.

Žádné komentáře:

Něco málo o holce z tramvaje

Vždycky jsem četla ráda, ale až zas poslední dobou na to najdu trochu času cestou do práce a zpět. Prostě nastoupím do tramvaje a zapíchnu nos na půl hodiny do knihy nebo do čtečky.

Někdo dává knihám hvězdičky, někdo čísla - já jim začala dávat barvy. Fakt, zkuste to. Představte si knihu kterou čtete a uvidíte, že je barevná. Pro každého jinak.

Za každou návštěvu jsem ráda, každý komentář mi napoví, co jsem udělala dobře nebo špatně.