sobota 6. února 2016

Asylum - Madeleine Roux

Dostala se mi pod ruku náhodou. Na webu na mě mrkla výzva z nakladatelství. Kdo napíše slušnou recenzi, dostane další díl. Ani mi tak nešlo o druhý díl, jako spíš o to, že se mi líbila obálka. Takové tu "huhuuuu" budeme se bát. Žádná růžová knížka.

Nebudu měnit zvyky a řeknu Vám jakou má pro mě tahle kniha barvu. Je fialová, temně švestkově fialová. Jako balonky na dětském Halloweenu. A já se těšila na temně zelenou s nádechem plísně.
Autorka rozhodně vzala do pera výborný námět. Ten se mi líbil moc, ale opravdu je to kniha pro 16 + -. Jsem už asi stará nebo co :-) -  já se nebála.
Nápad skvělý, popis bývalého blázince mrazivý, fotografie varující, hlavní hrdina zajímavý, zápletka u jeho kamarádky nečekaná, třetí hrdina nevýrazný a,... A nic...

Škoda, tolik jsem se těšila na mrazení v zádech, na to, že se budu bát jít v noci do koupelny. A nic,.. Autorka to mohla tak krásně rozehrát, tak si s tím pohrát, ale nevadí. I tak je to fajn knížka. Lehce napsaná, rychle přečtená, další díl si určitě dám taky, ale je to oddechovka.Tak akorát do vany s dvojkou vína nebo na ty moje cesty tramvají.




Kdo tam jednou vkročí, není pro něj cesty ven!
Pro šestnáctiletého Dana Crawforda je letní kurz pro nadané studenty životní šancí. Spolužákům na střední škole připadá spíš divný se svým až fanatickým zájmem o dějepis a vědní obory, ale studijní program na přípravné škole New Hampshire College je pro takové podivíny jako stvořený.
Hned po příjezdu se Dan dozvídá, že koleje jsou uzavřené a studenti budou letos bydlet ve zchátralé ubytovně Brookline – někdejší psychiatrické léčebně. Se svými novými kamarády Abby a Jordanem začne zvídavý mladík zkoumat spletité chodby Brooklinu s jeho utajeným suterénem. Před očima jim vyvstávají strašidelná tajemství… tajemství, která Dana a jeho přátele spojují s temnou minulostí blázince. Postupně vychází najevo, že Brookline nebyl jen tak obyčejný ústav… A jistá tajemství se derou na povrch.

Originální kniha vyvolává mrazení v zádech a připraví čtenáři nejeden šok, až se mu před očima začnou stírat hranice mezi minulostí a současností, přátelstvím a posedlostí, genialitou a šílenstvím. Atmosféru příběhu výstižně umocňují znepokojivé fotografie ze skutečných psychiatrických ústavů. 

Žádné komentáře:

Něco málo o holce z tramvaje

Vždycky jsem četla ráda, ale až zas poslední dobou na to najdu trochu času cestou do práce a zpět. Prostě nastoupím do tramvaje a zapíchnu nos na půl hodiny do knihy nebo do čtečky.

Někdo dává knihám hvězdičky, někdo čísla - já jim začala dávat barvy. Fakt, zkuste to. Představte si knihu kterou čtete a uvidíte, že je barevná. Pro každého jinak.

Za každou návštěvu jsem ráda, každý komentář mi napoví, co jsem udělala dobře nebo špatně.